Fybromassage

Fybromassage therapie

Fibromyalgie betekent letterlijk: "pijn in bindweefsel en spieren".

Fibro = bindweefsel, myo = spieren en algia = pijn.

We horen de term fibromyalgie steeds meer om ons heen. Fibromyalgie geeft pijn in bindweefsel en spieren en heeft daarom ook de naam "weke delen reuma" gekregen.

Fibromyalgie komt naar schatting voor bij twee op de honderd volwassenen en vooral bij vrouwen. Dit chronische pijnsyndroom kan ook voorkomen bij kinderen, tieners, mannen en ouderen.

Naast spierpijn, spierstijfheid en pijn in de gewrichtsaanhechtingen en pezen gaat het vaak gepaard met extreme vermoeidheid, hoofdpijn en migraine, slaapstoornissen, geheugen en concentratiestoornissen, angsten en depressies.

De fybromassage therapie is een massagevorm welke stress en pijn verminderd en heeft een zeer positieve invloed op het slaappatroon. De behandeling is volledig afgestemd op de gevoelige plaatsen (tenderpoints) op het lichaam.

Een fybromassage therapie is of gericht op de slaapbevordering of op pijnverlichting. Wij adviseren bij behandeling ter slaapbevordering een afspraak te maken aan het begin van de avond (zodat er na behandeling zo min mogelijk lichamelijke inspanning meer plaatsvind), waardoor het effect van de massage wordt vergroot.

Wanneer niet?

Fybromassage mag niet worden toegepast in onderstaande situaties:

Koorts;

Infectieziekten zoals griep en/of ernstige verkoudheid;

Keelontsteking;

Teveel pijn;