Stoelmassage

Stoelmassage is de bekendste vorm van massage binnen het bedrijfsleven. Op kantoren wordt stoelmassage ingezet ter preventie van ziekten en verzuim en ter verhoging van de werksfeer.

Bij (bedrijfs)feesten en evenementen wordt een stoelmassage met enthousiasme ontvangen.

Het is een misverstand om te denken dat stoelmassage uitsluitend geschikt is voor het bedrijfsleven. ook veel particulieren maken gebruik van stoelmassage.

De techniek bij stoelmassage bestaat uit drukpuntmassage d.m.v. handen en vingers, die is afgeleid uit de Japanse massagetechniek Shiatsu. Elke stoelmassage bestaat uit behandeling van rug,nek, hoofd, schouders, armen en handen en wordt door de kleding heen gegeven in een speciaal ontworpen ergonomische massagestoel.

Stoelmassage bevat belangrijke elementen voor een totale ontspanning of juist nieuwe energie. Daarnaast geeft stoelmassage goede resultaten bij vermoeidheid, stress, spanning, RSI, hoofdpijn (ook migraine), stijve nek, rug- en schouderklachten, spierpijn en preventief ter voorkoming van klachten.

Wanneer niet?

Stoelmassage kan niet plaatsvinden bij:

Koorts;

Infectieziekten zoals griep en/of ernstige verkoudheid;

Besmettelijke huidziekten;

Chemotherapie;

Besmettelijke aandoeningen;

Tumoren;

Ernstige vaatziekten en stoornissen;

Onstekingen.

Stoelmassage kan wel als er met onderstaande door masseur rekening wordt gehouden:

Hoge bloeddruk;

Lichte vaataandoeningen;